PROMOVARE WEB - www.smartpedia.ro
You are here: Home  »  PROMOVARE WEB

PROMOVARE WEB

Ce este OPTIMIZAREA WEB (SEO) ?

In ziua de azi unul din cele mai importante mijloace de comunicare este Internetul. Acesta reprezinta reprezinta una principalele surse de informare, care ajunge sa fie la indemana tuturor. Pentru orice companie devine obligatoriu sa-si asigure o prezenta pe Internet.

Aceasta prezenta porneste prin crearea unui site. Dar a avea un site online, este departe de a fi suficient. Este ca si cum a avea un sediu, dar nimeni nu stie de existenta sa.

Trebuie construita o prezenta online cat mai puternica, o prezenta ce va aduce companiei sau organizatiei promovare, publicitate, clienti, elemente ce in final duc spre scopul principal si anume profitul.

Crearea acestei puternice prezente porneste prin crearea unui web-site, in primul rand corect contruit, valid din punctul de vedere al unor standarde de calitate, cu un design atractiv, usor de utilizat, si continua cu o etapa care poate fi chiar mai importanta decat prima si anume promovarea acestui web-site.

In general peste 80% din traficul catre un web-site (vizitatori) vine din partea motoarelor de cautare online. Un studiu international efectuat in aprilie 2009 de catre SearchEngineWatch.com arata procentele de folosire ale acestor motoare de cautare:

Avand in vedere acest lucru, primul pas in promovarea unui web site este optimizarea si respectarea regulilor impuse de motoarele de cautare respective. Acest proces este numit SEO (Search Engine Optimisation) si a fost recunoscut a fi unul din cele mai importante parti in cadrul promovarii online.

Scopul final al acestui proces este ca in momentul unei cautari pe aceste motoare site-ul sa fie pozitionat pe o treapta cat mai inalta. Majoritatea utilizatorilor aleg doar primele solutii ale cautarilor furnizate.

O pozitionare in motoarele de cautare cat mai inalta este visul oricarei afaceri. O pozitionare mai buna inseamna ca mai multe persoane vor gasi site-ul respectiv, ceea ce inseamna vizitatori, publicitate, crestere a vanzarilor (daca este cazul) si implicit mai mult profit.

Atingerea acestui scop necesita un sustinut proces de promovare online. Ca si in cazul publicitatii traditionale, publicitatea online presupune o gama larga de optiuni, cu o serie de costuri mai mari sau mai mici, in functie de metodele alese.

Este mai mult decat recomandata o analiza continua a evolutiei site-ului, a numarului de vizitatori si/sau utilizatori, dar mai ales a eficientei metodelor de promovare folosite. Numai in urma acestei analize se pot alege metodele de promovare ce produc rezultatele dorite.

O prima metoda ar fi inscrierea site-ului in cat mai multe directoare web, unele gratuit, altele presupunand un cost financiar.

O metoda destul de eficienta in a aduce vizitatori este furnizata chiar de liderul in domeniu,Google prin Google AdWords. Este un sistem prin care site-ul este pozitionat special de catre Google, insa pentru fiecare utilizator adus se plateste o taxa. Este o alegere buna pentru un site aflat la inceput de drum ce vrea sa urce repede.

Alta metoda, tot cu plata de obicei, este de publicate pe alte site-uri, de preferinta cele cu o categorie de utilizatori compatibila. Aceasta se face prin link-uri, banere publicitare, advertoriale, mesaje promotionale.

Campanii de email, pot atrage vizitatori si clienti, dar trebuie avut grija de a nu cadea in categoria SPAM-ului care este pedepsit prin lege.

Schimbul de link-uri este o alta metoda des utilizata pentru promovarea web.

Cu cat exista cat mai multe link-uri ce duc la site-ul nostru cu atat creste si pozitionarea sa in motoarele de cautare. De aceea este recomandat punerea de link-uri catre site oriunde exista aceasta posibilitate. In ultima vreme se pune accent pe o noua metoda de publicitate online prin intermediul forumurilor, listelor de discutii, blogurilor dar mai ales a retelelor sociale (Facebook, Hi5, Linkedin, Twitter, Myspace). Acestea au inceput sa ofere atat suport pentru promovarea companiilor si organizatiilor cat si o serie de metode de a promova, de a face publicitate acestor companii si organizatii.

YouTube, este un portal destinat publicarii de filmulete. Multe site-uri au inceput sa-si faca publicate folosind acest portal, prin intermediul numarului urias de vizitatori pe care il are.

Exista o serie de publicatii, atat online si fizice, care aduna stiri, noutati, informatii cu un grad de interes publicului tinta, unde poate de asemenea fi promovat site-ul nostru.

In afara acestor metode de promovare online, exista si metode sa le numim offline. Se pot organiza concursuri, evenimente, promotii, materiale publicitare... toate menite spre a creste popularitatea site-ului.

Intotdeauna creativitatea a fost una dintre cele mai importante caracteristici in ceea ce priveste publicitatea.

Un site poate fi o resursa importanta, dar pentru asta trebuie sa fie intai gasit. Mai ales in aceasta perioada de criza economica o promovare facuta in mod eficient poate face diferenta intre supravietuirea unei companii prin aducerea de clienti sau faliment.